زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» خبر داغ » پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در بصره
تاریخ انتشار : 2018/09/08 - 14:04
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15586
 185 بازدید

پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در بصره

شب گذشته در پی بروز برخی ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق، گروهی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر حمله کردند.

پشت پرده حمله به کنسولگری ایران در بصره

شب گذشته خبری مبنی بر حمله گروهی به کنسولگری کشورمان در بصره منتشر شد و به دنبال آن شایعاتی درباره درخواست تعدادی از هموطنانمان برای خروج از این شهر در فضای مجازی پخش و به سرعت تکذیب شد.

بهرام قاسمی سخنگو وزارت امورخارجه با محکوم کردن حمله به کنسولگری ایران در بصره خواهان مجازات عاملان آن شد و به دنبال این موضع‌گیری سفیر عراق در تهران هم به وزارت خارجه احضار شد تا در این رابطه توضیح دهد.

این اولین شب نا آرام بصره نبود و مدتی است که نارضایتی از وضعیت اجتماعی، بیکاری و درخواست‌های معیشتی به تقابل میان معترضان و نیرو‌های امنیتی این شهر منجر شده که همین امر کشته و زخمی‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

تحلیلگران معتقدند بعثی‌ها و برخی گروه‌های تندرو اعتراضات در بصره را منحرف کرده‌اند. البته پیش از حمله به کنسولگری کشورمان در بصره، مراکز مختلف دولتی و حزبی دیگری هم مورد حمله قرارگرفته بودند، این اعتراضات کم کم وارد هفته دوم می‌شود و این درحالی است که با گذشت حدود 5 ماه از انتخابات پارلمانی عراق هنوز احزاب مختلف در این کشور موفق به تشکیل دولت ائتلافی جدید و رسیدگی به بخشی از خواسته‌های اجتماعی مردم نشدند.

به توافق نرسیدن برای تشکیل دولت در کنار نارضایتی از وضعیت بهداشتی، معیشتی، بیکاری و مسائلی از این قبیل زمینه سوء استفاده، عربستان سعودی، بعثی‌ها و گرو‌های داعشی را فراهم کرده در عراق است. همچنین تحلیلگران علاوه بر دخالت حزب بعث، اقدامات جریان صدر را هم در دامن زدن به این تنش‌ها بی تاثیر ندانسته اند.

هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا دولت العبادی می‌تواند به سرعت در قبال این حملات که ابتدا رنگ و بوی اعتراضی داشتند و مورد سوءاستفاده بعثی‌ها و برخی جریانات افراطی قرار گرفته است تا جایی که حتی دامنه آن به کنسولگری کشورمان هم کشیده شده واکنشی مناسب نشان دهد یا اینکه احتمال دارد در روز‌های آتی همچنان شاهد اخباری مبنی بر حمله به سایر بخش‌های دولتی در این کشور باشیم؟

آنطور که مسئولان کشورمان می‌گویند، موضوع حمله به کنسولگری کشورمان را تا برخورد با عاملان آن دنبال خواهند کرد.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه