زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۰
» تله تایپ » فیلترینگ و لشگر بیکاران
تاریخ انتشار : 2022/12/18 - 14:48
 کد خبر: 155669
 85 بازدید

فیلترینگ و لشگر بیکاران

نگارنده با اشاره به خسارات فیلترینگ در حوزه اقتصاد با توجه به تغییر شرایط موجود مسئولان را به تجدید نظر در این حوزه دعوت کرده است

فیلترینگ و لشگر بیکاران



فیلترینگ فضای مجازی واقعا زندگی ، اقتصاد و کسب و کار خیلی از مردم را با مشکل مواجه کرده است؛ به عبارت دیگر هم کسب و کارها به مشکل خورده اند و هم بعضی از شرکت های استارتاپی که در سال های اخیر روی آن‌ها خیلی سرمایه گذاری شده است. شرکت هایی که در سال‌های گذشته مورد تشویق قرار گرفتند و بخش خصوصی روی آن‌ها فعالیت مناسبی داشته است. در حال حاضر اغلب این شرکت ها به ویژه آن استارتاپ هایی که کوچک تر هستند و زیر ۱۰۰ یا ۵۰ نفر اشتغال دارند، به مشکل برخورد کرده و نسبت به تعدیل نیروهای خود اقدام کرده اند؛ ضمن آن که فعالیت های آن‌ها نیز در حال متوقف شدن است. نتیجه این فیلترینگ یک سری خسارت هایی است که به زیر ساخت های ما وارد می شود و صرفا به معیشت امروز و فردای این کسب و کارها و افرادی که شغل و اقتصادشان بر پایه اینترنت و پلت فرم های مختلف بود، بر نمی گردد. اگرچه آن هم مشکل است و الان دچار مشکل شده اند، ولی یک سری زیرساخت هایی که ما روی آن سرمایه‌گذاری کرده ایم و به وجود آورده‌ایم در حال از بین رفتن هستند.

خسارت این مجموعه ها خیلی بالاست و از مسئولان می خواهیم به این موضوع با عمق لازم نگاه کنند، مسئولان باید بدانند فیلترینگ و قطع اینترنت و فیلتر شدن پلت فرم ها، چه خساراتی به معیشت مردم و اقتصاد کشور وخانوار و زیرساخت ها و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها وارد می شود، و حتما برای حل آن گام اساسی بردارند. به اعتقاد من این شرایط قابل ادامه دادن نیست. برداشت شخصی من این است که شرایط اضطراری بر طرف شده و لزومی به ایجاد محدودیت در اینترنت و فیلترینگ آن نیست. لازم است شرایط در حوزه اینترنت و دسترسی ها به وضعیت عادی قبل از این اتفاقات برگردد. در حال حاضر با یک سکوت مواجه هستیم و به‌نظر می رسد شورای عالی امنیت ملی متولی تصمیم گیری در این مورد است. از این رو با تغییر این شرایط نهاد مذکور باید در این باره گام های اساسی را در رفع فیلترینگ بردارد. در حال حاضر اثر منفی فیلترینگ روی اقتصاد و جامعه، بسیار بیشتر از آثار مثبت آن است که تصور می شد. آن‌هایی که بر کنترل فضای مجازی اشراف دارند به طور جزیی از میزان خسارات فیلترینگ با خبر هستند. با اقدام به موقع اجازه ندهیم بر لشکر بیکاران در این حوزه و احتمال عکس العمل خشونت بار آنان افزایش یابد. حال اگر این موضوع را با اثرات منفی روی اقتصاد تحلیل می کنیم حتما باید به تراکم روزافزون بیکاران در این بخش توجه ویژه کنند. و با پایان یافتن شرایط اضطراری نسبت به برگرداندن شرایط به وضعیت عادی اقدام کنند.

  • نماینده دوره نهم مجلس

برچسب ها :
دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , سیاسی , یادداشت
ارسال دیدگاه