زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اجتماعی » تویسرکان مهرماه برگزار کننده جشن «گردو»
تاریخ انتشار : 2018/09/08 - 11:35
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 15553
 315 بازدید

تویسرکان مهرماه برگزار کننده جشن «گردو»

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان تویسرکان گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شهرستان میزبان دو جشنواره مهم است به طوریکه نیمه اول مهرماه جشنواره ملی مبل و منبت و گردو در تویسرکان برگزار خواهد شد.

تویسرکان مهرماه برگزار کننده جشن «گردو»

میثم الوندی اظهار کرد: طبیعت تویسرکان، مبل و منبت و گردوی این شهرستان از شاخصه‌های بارز برای جذب گردشگر است به گونه‌ای که تعداد گردشگران اسکان‌یافته در نوروز 97، 10 هزار و 300 نفر بوده که نسبت به اسکان 3 هزار و 200 گردشگر در سال 96، رشد 5 درصدی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه تویسرکان دارای 221 اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری است، افزود: 67 اثر همچون کاروانسرای فرسفج، بازار تاریخی، 7 حمام تاریخی، 5 خانه قدیمی و قنات چاه اسماعیل که به دوره صفویان بازمی‌گردد از جمله آثاری است که به ثبت ملی رسیده است.

الوندی با اشاره به اینکه آرامگاه حبقوق نبی(ع) از مناطق هدف گردشگری مذهبی متعلق به دوره سلجوقیان در تویسرکان است، یادآور شد: حضرت حبقوق نبی(ع) بر اساس مستندات تاریخی بیش از 600 سال قبل از میلاد حضرت مسیح(ع) می‌زیسته که این خود گواهی مستند بر اثبات وجود تاریخ و تمدن کهن تویسرکان بیش از دو هزار و 600 سال پیش است.

وی ادامه داد: تویسرکان به لحاظ تعداد آثار پس از همدان و ملایر در رتبه سوم قرار گرفته و به لحاظ اهمیت و ظرفیت بالای آثار پس از همدان قرار دارد به گونه‌ای که قدیمی‌ترین بازار تاریخی استان که به دوره صفویه برمی‌گردد، در شهرستان تویسرکان واقع شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه صنایع دستی شهرستان در رشته‌هایی چون منبت، سفال، گلیم، چرم و سازه‌های سنتی و سنگ است، خاطرنشان کرد: در مجموع 5 هزار و 700 کارگاه صنایع‌دستی در تویسرکان وجود دارد که از این تعداد 4 هزار و 741 کارگاه ویژه صنعت منبت است.

وی اضافه کرد: امامزاده اسماعیل و ابراهیم، خانه مسعودی، خانه اقتداری، مدرسه شیخ علیخان زنگنه، کاروانسرای شاه عباسی و پل‌های تاریخی از جمله مناطق گردشگری این شهرستان است.

الوندی گفت: بازار سرپوشیده دوران صفویه، مناطق نمونه گردشگری، منطقه محافظت‌شده خانگرمز و روستا‌های هدف گردشگری شامل گشانی، اَشتران و کُهنوش از دیگر جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری تویسرکان است.

وی همچنین اشاره‌ای به طرح‌های اشتغالزا در حوزه میراث فرهنگی شهرستان داشت و اظهار کرد: 116 طرح در حوزه اشتغال روستایی و اشتغال پایدار با اعتباری افزون بر 8 میلیارد و 400 میلیون تومان از جمله برنامه‌های این مجموعه است که برای 272 نفر در سطح شهرستان اشتغالزایی داشته است.

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: در حوزه کسب‌وکار و مشاغل خُرد و خانگی نیز 37 طرح با مبلغی افزون بر 265 میلیون تومان اجرا شده که 37 نفر از بانوان در این حوزه مشغول به کار شده‌اند.

وی یادآور شد: در صنعت گردشگری نیز با اختصاص اعتباری افزون بر 2 میلیارد تومان برای ساخت و توسعه مجتمع رفاهی، خدماتی و گردشگری تپه ریواسیجان زیرساخت‌های گردشگری سرکان توسعه یافته است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اجتماعی , خبر داغ , گردشگری
ارسال دیدگاه