زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» تله تایپ » دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟
تاریخ انتشار : 2022/11/22 - 16:41
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 155025
 156 بازدید

دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟

«شرمساری برای فیفا» این بخشی از واکنش به فیفا پس از ماجرای آسیب دیدگی و تعویض علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران است. اما دلیل این حمله به فیفا چه بود؟

دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟

دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آتلتیک ، تایمز و بسیاری دیگر از نشریات سرشناس انگلیسی پس از بازی ایران و انگلیس فارغ از نتیجه رخ داده در زمین حملات تندی را به دلیل بیانیه یک انجمن خیریه درمان ضربات مغزی منتشر کردند که فیفا را به دلیل سهل انگاری برای خروج علیرضا بیرانوند از زمین با انتقاد جدی روبرو کرده اند. اتفاق دقیقه ۸ بازی ایران و انگلیس ، سانتر هری کین ، خروج بیرانوند و سر به سر شدن او با مجید حسینی و تعویضش و دقایق درمان او نمادی شده است از نقص های بزرگ در پروتکل های پزشکی فیفا. پروتکل هایی که پس از چندین حادثه منجر به فوت در زمین بازی بارها به روز رسانی شده و حالا فیفا ادعا دارد با استفاده از تجهیزات اتاق مانیتورینگ پزشکی همگام با اتاق کمک داوران ویدیویی توانسته است رصد پزشکی مسابقات را هم به عالی ترین سطح برساند اما حاثه رخ داده برای بیرو حالا نمادی شده است از نقص اتاق پزشکی و پروتکل های ارتباطی فیفا .

دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟

فیفا بالاترین سطح هشدار را برای احتمال برخوردهای آسیب زننده به بازیکنان اعلام کرده بود. اتفاقاتی از این دست اتفاقاتی که در یورو برای بازیکن دانمارک رخ داد. برای جام جهانی قطر این پروتکل را بروز رسانی کرد. در هر مسابقه تیم های پزشکی متشکل از دو پزشک متخصص ورزشی در هر بازی استفاده می کند. در هفته منتهی به مسابقات تمرینات اکیپ های پزشکی به این صورت بوده که در اتاق وی ای آر داوری و ارتباط رادیویی با پزشک خط تمام حوادث رصد می شده است.

در صحنه علیرضا بیرانوند ، تیم پزشکی اتاق ویدیویی با تاکید بر احتمال ضربه مغزی ، بالاترین سطح هشدار را اعلام می کند. همزمان با تیم پزشکی تیم ایران در بازه زمانی نسبتا طولانی ده دقیقه ای تیم پزشکی فیفا در صحنه حضور داشتند و تاکید بر احتمال ضربه مغزی داشتند. درحالی که تاکید تیم پزشکی ایران تشخیص خونریزی بر اثر شکستگی بینی بود. بحثی که پس از دقایق طولانی با کاهش خونریزی و اصرار بیرو بر ادامه بازی منجر به حضور گلر تیم ملی در زمین مسابقه شد.

دلیل حملات باورنکردنی به فیفا برای آسیب دیدگی علیرضا بیرانوند چیست؟

حضوری که فقط یک دقیقه تداوم پیدا کرد و علیرضا دوباره دچار سرگیجه شد و بیش از ۵ ساعت در بیمارستان بستری بود و در زمان تعویضش کنار صحنه تلویزیونی درباره هشدار احتمال ضربه به سر بازیکن قید شده بود.

این اتفاقی بود که جنجالی به پا کرد که این همه پروتکل ، این امکانات پیشرفته پزشکی چرا منجر به تصمیم قطعی برای تعویض بازیکن نشده . چرا بیش از یک دقیقه بازیکن با آن حالت در درون دروازه ایستاده است درحالی که در آن شرایط حتی صدم ثانیه ها اهمیت دارند؟

اما چرا پزشک فیفا به رغم پروتکل های اعمالی و همه تجهیزات مدرنی که در اختیار دارد مانع از بازی کردن بیرو نشد؟ در پروتکل های پزشکی فیفا به صراحت قید شده است تیم پزشکی فیفا دو بار بر این تاکید می کند که شرایط را برای تداوم بازی بازیکن مناسب نمی داند اما نمی تواند مانع از فعالیت او در زمین بازی شود و تصمیم نهایی بر عهده گروه پزشکی تیم هاست.

در بازی ایران ، تیم پزشکی تیم ملی تصمیمش ادامه حضور بیرانوند در زمین بود اما اتفاقات در پی این تصمیم احتمالا سبب خواهد شد تغییراتی در پروتکل های پزشکی فیفا ایجاد شود و شاید به سبک کشتی یا ورزش های رزمی چون کاراته و تکواندو و حتی بوکس در صورت تصمیم تیم پزشکی ، بازیکن مصدوم حق ادامه بازی نداشته باشد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : تله تایپ , خبر داغ , ورزشی
ارسال دیدگاه