زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اجتماعی » 5 میلیارد دلار، درآمد گردشگری امارات در 6 ماه
تاریخ انتشار : 2022/09/12 - 20:36
 کد خبر: 152582
 104 بازدید

5 میلیارد دلار، درآمد گردشگری امارات در 6 ماه

درآمد گردشگری امارات به بیش از 5 میلیارد دلار در نیمه اول امسال (2022) رسید.

5 میلیارد دلار، درآمد گردشگری امارات در 6 ماه

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر امارات و حاکم دبی با اعلام این موضوع پیش بینی کرد در زمستان آینده و همزمان با برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور همسایه یعنی قطر، بخش گردشگری امارات با “رشد زیادی” روبه رو شود.

شیخ محمد نخست وزیر امارات و حاکم دبی دیروز یکشنبه در پایان جلسه هیات دولت در ابوظبی گفت: درآمد بخش گردشگری ما از 19 میلیارد درهم {5.2 میلیارد دلار} در نیمه اول سال جاری فراتر رفت … تعداد مسافران هتل های کشور به 12 میلیون نفر رسید و رشد 42 درصدی را رقم زد. تقویت بخش گردشگری در زمستان آینده، پیش بینی می شود.
خبرگزاری فرانسه نوشت: “پیش بینی می شود به دلیل کم بودن گزینه های اقامت در کشور کوچک مساحت قطر به هنگام میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال در آبان و آذر 1401 (نوامبر و دسامبر آینده)، دبی، یکی از مراکز گردشگری منطقه، میزبان شمار زیادی از تماشاگران فوتبال باشد”.

5 میلیارد دلار، درآمد گردشگری امارات در 6 ماه

دبی تصمیم گرفته در روزهای جام جهانی فوتبال، پروازهای پرتعداد و منظم روزانه ای به قطر داشته باشد تا با این اقدام، تماشاگران بتوانند خارج از قطر اقامت و همزمان در مسابقات فوتبال هم حضور داشته باشند.

در ماه گذشته میلادی هم فرودگاه دبی یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان قبل از کرونا، اعلام کرد در نیمه اول امسال (2022)، میزبان 27.8 میلیون مسافر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 160 درصدی دارد.

سال گذشته به دلیل همه گیری بیماری کرونا، بخش گردشگری و سفر با رکورد و کاهش شدیدی همراه بود.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: برنامه تزریق سریع واکسن در امارات باعث شد این کشور با رشد سریع و قوی بخش گردشگری همراه شود. به ویژه که دبی در ماه های اکتبر 2021 تا مارس 2022 (به مدت 6 ماه) میزبان نمایشگاه بین المللی اکسپو بود.

شیخ محمد نخست وزیر امارات و حاکم دبی اضافه کرد: تجارت خارجی مان در 6 ماه نخست سال جاری از یک تریلیون درهم (272 میلیارد دلار) فرارتر رفت در مقایسه با 840 میلیارد درهم (228 میلیارد دلار) قبل از همه گیری کرونا.

هیات وزیران امارات همچنین برای نخستین هواپیمای باری در منطقه که به طور کامل با انرژی برقی پاک و بدون هیچ آلودگی کار می کند مجوز موقت فعالیت صادر کرد.

امارات 9 میلیون نفر جمعیت دارد که 8 میلیون نفر را افراد خارجی مقیم و یک میلیون نفر را شهروندان این کشور تشکیل می دهند. امارات از 7 منطقه مستقل از یکدیگر و فدرالی تشکیل شده که هر کدام دارای کابینه و هیات دولت ویژه خود و در امور داخلی از جمله پلیس، دادگاه، سرمایه گذاری و … دارای قوانین مستقل هستند.

امارات دارای یک دولت و کابینه ملی (دولت اتحادیه) و 7 کابینه و دولت در سطح امارت (منطقه) است.
دبی و ابوظبی وشارجه به ترتیب میزبان بیشترین افراد خارجی مقیم هستند و دبی پایتخت اقتصادی و گردشگری امارات است.

افزایش درآمدهای گردشگری یکی از اهداف اصلی مقامات امارات به ویژه مسوولان دبی است.

ترکیه هم در سال گذشته 2021میلادی، 24 میلیارد دلار از محل گردشگری درآمد داشت. این آمار را خبرگزاری آناتولی به نقل از وزیر فرهنگ ترکیه منتشر کرده است.
درآمد گردشگری ترکیه در سه ماهه دوم سال جاری (آوریل تا ژوئن) نیز به 8.7 میلیارد دلار رسید.

همچنین به نوشته ایرنا، شورای جهانی سفر و گردشگری اعلام کرد گردشگران خارجی در سال گذشته میلادی (2021)، 2.5 میلیارد دلار در ایران هزینه کردند.


برچسب ها : ,
دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , گردشگری
ارسال دیدگاه