زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۲/۶
» اقتصاد کلان » چرا سرمایه‌گذاران در بورس آمریکا مثل بورس ایران ضرر نمی‌کنند؟
تاریخ انتشار : 2022/09/03 - 13:22
 کد خبر: 152453
 83 بازدید

چرا سرمایه‌گذاران در بورس آمریکا مثل بورس ایران ضرر نمی‌کنند؟

در چند سال اخیر و بر اثر عوامل مختلف، عده زیادی از مردم سرمایه خود را به بورس آوردند که منجر به رشد شاخص بورس به بیش از 2 میلیون واحد شد، اما بعد از آن شاخص تا زیر ا میلیون و 300 هزار واحد سقوط کرد و باعث ضرر بسیاری از سهامداران شد.

چرا سرمایه‌گذاران در بورس آمریکا مثل بورس ایران ضرر نمی‌کنند؟

چنین اتفاقاتی در بورس آمریکا فقط در زمان‌هایی رخ داده است که دنیا با بحران اقتصادی مواجه بوده است. در این مقاله علاوه بر بررسی اجمالی چند نمونه از تفاوت‌های بورس ایران و آمریکا، به این می‌پردازیم که چگونه از ریزش‌های شدید بازار متضرر نشویم.
امکان کسب سود از ریزش بازار: روشی به نام فروش استقراضی در بورس آمریکا وجود دارد که به سرمایه‌گذار اجازه میدهد به اندازه‌ای که قیمت سهم سقوط میکند، از معامله نه تنها ضرر نکند که کسب سود کند. این روش در بورس تهران در حال بررسی و پیاده‌سازی است اما زمان دقیق اجرایی شدن آن مشخص نیست.
تعداد شرکت‌های خصوصی: در بورس آمریکا اکثریت شرکت‌ها خصوصی هستند و شرکت‌های دولتی به ندرت دیده می‌شود لذا امکان دستکاری بازار توسط دولت وجود ندارد.
روش‌های آموزشی موثر و تجربی: در ایران روش‌های آموزشی منحصر به پکیج‌ها و دوره‌های آموزشی شده است که اکثر فعالین بازار یا علاقه‌ای برای گذراندن دوره‌ی آموزشی ندارند یا از آن‌ها نتیجه نمی‌گیرند چرا که تجربه‌ی معامله در بازار با آنچه در کلاس‌ها و دوره‌ها شنیده‌اند تفاوت بسیار زیادی دارد.
چگونه می‌توانیم در بازار از ضررهای سنگین جلوگیری کنیم؟
امروزه در دنیا روش‌های نظری مثل دوره‌های آموزش معامله‌گری جای خود را به روش‌های آموزش عملی و تجربی داده‌اند، مطرح‌ترین و بهترین روش یادگیری معامله‌گری در بازارهای مالی استفاده از شبیه‌سازهای بازار است، در سال‌های گذشته سازمان بورس تلاش کرد با توسعه شبیه‌ساز بازار بورس به‌نام irvex این روش آموزشی را وارد کشور کند، irvex به کاربر اجازه می‌داد با پول مجازی در بازار خرید و فروش را تجربه کند، اما این پروژه به دلایل فنی و عدم وجود جذابیت شکست خورد.
در حال حاضر شبیه‌ساز رایگان جدیدی برای آموزش معامله‌گری به‌نام winvest توسعه داده شده است که علاوه بر فراهم کردن آموزش‌های مقدماتی تا پیشرفته، امکان معامله در بازار بدون پول (پول مجازی) را فراهم کرده است، علاوه بر این از ابتدای مهر ماه امکان شرکت در مسابقات معامله‌گری با جایزه نقدی، بدون نیاز به سرمایه و کاملا رایگان برگزار می‌شود تا افراد بتوانند سرمایه واقعی خود را برای سرمایه‌گذاری تامین یا افزایش دهند. از دیگر ویژگی‌های winvest می‌توان به ارائه تحلیل‌های آموزشی روزانه برای تست در شبیه‌ساز اشاره کرد.
در حال حاضر اپلیکیشن وین وست برای اندروید از کافه بازار با لینک زیر قابل دانلود است:


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , بورس , تله تایپ , خبر داغ
ارسال دیدگاه