زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اقتصاد کلان » بازار ارز دوباره اسیر دست دلالان شد
تاریخ انتشار : 2018/08/29 - 19:21
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 14875
 220 بازدید

بازار ارز دوباره اسیر دست دلالان شد

بازار ارز و سکه در سبزه میدان برخلاف روزهای گذشته، شاهد انجام معاملات صوری بسیاری است.

بازار ارز دوباره اسیر دست دلالان شد

یکی از مراکز خرید و فروش ارز و سکه در تهران در کنار میدان فردوسی، سبزه میدان است که برخلاف شرایط روزهای گذشته خیابان فردوسی، معاملات صوری در سبزه میدان در روز جاری به اوج خود رسیده و حجم قابل توجهی از این معاملات به واحدهای کوچک سکه فروشی در طبقه زیرین سبزه میدان سرایت کرده است.

در سبزه میدان در حال حاضر حجم قابل توجهی از دلالان به انجام معاملات صوری سکه می‌پردازند و این در حالی است که سکه فروشان طبقه زیرین سبزه میدان آنچنان علاقه‌ای به داد و ستد با مشتریان واقعی ندارند و سکه‌های خود را بیشتر در اختیار دلالان قرار می‌دهند.

بررسی‌ها میدانی نشان از آن دارد که بازار سکه با کمبودی مواجه نیست و اگر کسی خواهان سکه باشد در اسرع وقت و در کمال آرامش می‌تواند به خرید بپردازد.

در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت چهار میلیون و ۵۰ تا چهار میلیون تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید این سکه از سوی واحدهای صرافی سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان اعلام می‌شود.

همچنین هر قطعه نیم سکه به قیمت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عرضه و به قیمت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خریداری می‌شود و قیمت ربع سکه برای عرضه از سوی صرافی‌ها ۹۶۰ هزار تومان و قیمت خرید آن ۹۴۰ هزار تومان تعیین شده است.

در کنار بازار سکه، بازار ارز نیز آنچنان مشتری واقعی ندارد و اکثر افرادی که به بازار مراجعه کرده‌اند به دنبال فروش ارز هستند و دلالان در لحظه برخورد با افراد واقعی اولین سوالی که از آنها می‌پرسند میزان ارز قابل فروش مشتریان است که این موضوع خود گواه آن است که حجم قابل توجهی از مشتریان واقعی بازار به دنبال عرضه ارز هستند.

معاملات صوری بازار ارز نیز در حال حاضر به اوج خود رسیده و کاغذهای خط خطی و عابر بانک‌های شلوغ نیز این موضوع را تایید می‌کند.

دلالان بازار ارز در سبزه میدان هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۰ هزار و ۹۵۰ تومان و هر یورو اروپا را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رسانند، اما همچون روزهای گذشته برخورد دلالان نشان از آن دارد که اسکناس یورو آنچنان در دست دلالان وجود ندارد زیرا آنها رغبتی به خرید و فروش یورو ندارند و اگر مشتری واقعی وجود داشته باشد برای عرضه یورو به آن به دلالان و صرافی‌های دیگر مراجعه می‌کنند.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , بازار , خبر داغ
ارسال دیدگاه