زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» اجتماعی » شرایط ویزای قطر برای ایرانی‌ها اعلام شد
تاریخ انتشار : 2021/11/03 - 14:28
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 143210
 823 بازدید

شرایط ویزای قطر برای ایرانی‌ها اعلام شد

قطر همزمان با گشایش مرزها به روی گردشگران واکسن‌زده، شرایط دریافت ویزای بدو ورود (Visa upon Arrival) را برای اتباع ایرانی اعلام کرد.

شرایط ویزای قطر برای ایرانی‌ها اعلام شد

به گزارش ایسنا، قطر از سال ۲۰۱۷ برای شهروندان ۸۰ کشور ویزا را لغو کرد، اما در آن فهرست نامی از ایران نبود. شهروندان ایرانی برای سفر به قطر می‌توانند ویزای فرودگاهی یا همان بدو ورود (Visa upon َ Arrival) دریافت کنند. این ویزا به صورت آنلاین نیز صادر می‌شود، اما هزینه آن باید با ویزاکارت یا مسترکارت پرداخت شود.

هزینه ویزای توریستی ۱۰۰ ریال قطری و مدت اعتبار این ویزا ۳۰ روز است. این ویزا در فرودگاه قطر صادر می‌شود.

پیرو مقرراتی که قطر اعلام کرده است، مسافران برای دریافت ویزای بدو ورود، باید پاسپورت با شش ماه اعتبار زمانی، بلیت رفت و برگشت که تاریخ پرواز برگشت با تاریخ رزرو هتل مطابقت داشته باشد، بیمه مسافرتی پزشکی، کارت واکسیناسیون فایزر/ مدرنا/ آسترازنکا/ جانسون/ سینوفارم که از آخرین نوبت دریافت آن ۱۴ روز گذشته باشد، تست آنتی‌بادی برای مسافران دارای کارت واکسن «سینوفارم» و ۵۰۰۰ ریال قطری معادل ۱۵۰۰ دلار آمریکا همراه داشته باشند.

تمام مسافران بالای ۱۲ سال باید جواب منفی تست PCR در محدوده ۷۲ ساعت به پرواز را از مراکز مورد تایید وزارت بهداشت به زبان انگلیسی همراه داشته باشند و همچنین در در سایت WWW.EHTERAZ.GOV.QA ثبت‌نام و قبل از انجام پرواز تاییدیه دریافت کنند.

مسافرانی که واکسینه نشده‌اند پس از ورود به این کشور باید ۱۰ روز در هتل قرنطینه شوند.

قطر همزمان با همه‌گیری کرونا از ورود گردشگران خارجی به این کشور جلوگیری کرد و به تازگی مرزهایش را به روی گردشگران واکسینه‌شده طبق مقرراتی باز کرده است.

تا کنون نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت قطر در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.


دسته بندی : اجتماعی , تله تایپ , خبر داغ , گردشگری
ارسال دیدگاه