زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اقتصاد کلان » واکنش وزیر اقتصاد به لیست بانک مرکزی
تاریخ انتشار : 2018/08/04 - 20:38
 کد خبر: 13307
 733 بازدید

واکنش وزیر اقتصاد به لیست بانک مرکزی

وزیر امور اقتصادی و دارایی طی یادداشتی، ضمن اشاره به لیستی که توسط بانک مرکزی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته است، با تاکید بر اینکه وظیفه دولت حفظ منابع ارزی کشور و تامین منافع عموم مردم است، نوشت: متاسفم که ذهن جامعه طی چند هفته گذشته به دلیل سودجویی و رانت‌خواهی عده‌ای خاص بهم ریخته و نظم بازارها نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

واکنش وزیر اقتصاد  به لیست بانک مرکزی

مسعود کرباسیان در این یادداشت نوشت: همین گروه بدون توجه به منافع ملی، آینده توسعه کشور را به مخاطره انداخته‌اند.

وی افزود: در وزارت امور اقتصادی و دارایی تمام ابزارهای نظارتی و اجرایی خود مانند سازمان امورمالیاتی، گمرک و سازمان حسابرسی را به کار گرفته ایم که حق مردم به آنها باز گردد و اخلال‌گران نظام اقتصادی و ارزی هم هزینه رفتارهایشان را بدهند.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه لیست تمامی افراد دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی از طریق بانک مرکزی در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفته‌است؛ اعلام کرد: این لیست را به سرعت در اختیار گمرک جمهوری اسلامی قرار دادیم تا به صورت دقیق مشخص کنند که چه افراد و شرکت‌هایی ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده‌اند.
کرباسیان با تاکید بر اینکه با این گروه، براساس قانون و به عنوان اخلال‌گران نظام ارزی برخورد جدی صورت خواهد گرفت، یادآور شد: همچنین سازمان امورمالیاتی هم در حال پیگیری موضوع است.
وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه، گزارش نهایی با نهایت شفافیت در اختیار مردم و نهادهای ذی‌ربط قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: نباید در مبارزه با فساد، عقب نشست و ما هم در وزارت اقتصاد در هر سطحی با فساد برخورد خواهیم کرد.


برچسب ها : , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ
ارسال دیدگاه