زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۱۰
» اقتصاد کلان » قاضی پور در طرح سوال خود از زنگنه: وزارت نفت به دنبال چشم آبی‌ها و مو طلایی‌هاست!
تاریخ انتشار : 2018/07/24 - 19:07
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 13030
 249 بازدید

قاضی پور در طرح سوال خود از زنگنه: وزارت نفت به دنبال چشم آبی‌ها و مو طلایی‌هاست!

عضو کمیسیون صنایع گفت: شرکت‌های داخلی در حال نابودی هستند درحالیکه وزارت نفت به دنبال چشم‌آبی‌ها و مو‌طلایی‌هاست.

قاضی پور در طرح سوال خود از زنگنه: وزارت نفت به دنبال چشم آبی‌ها و مو طلایی‌هاست!

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سوال خود از وزیر نفت، گفت: رهبر معظم انقلاب سال ۹۵ را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و سال ۹۷ را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند تا وزیر و نماینده مجلس بهانه‌ای برای تفسیر سخنان ایشان نداشته باشند.

وی افزود: شرکت‌های داخلی در حال نابودی هستند در حالیکه وزارت نفت به دنبال چشم آبی‌ها و مو طلایی‌هاست؛ در حال حاضر که مجددا تحریم‌ها اعمال شده کار‌ها به نیرو‌های جوان و جهاد‌های دانشگاهی سپرده نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در صنعت لوله سازی حوزه نفت و گاز چند شرکت فعالیت کرده و توانمندی‌های خود را نشان داده اند، اما امروز حتی در مناقصه فاز ۱۱ پارس جنوبی شرکت داده نشده اند؛ چرا از شرکت‌های خارجی لوله خریداری می‌شود، مگر در قرارداد‌های جدید مقرر نشد که شرکت‌های خارجی که در ایران فعالیت می‌کنند یک شریک ایرانی داشته باشند؟

نماینده مردم ارومیه خطاب به وزیر نفت گفت: چرا شرکت توتال باید برای ما تعیین تکلیف کند که چه شرکتی در مناقصه حضور داشته و یا حضور نداشته باشد، تاریخ ذلتی را که وزارت نفت در دوران ریاست شما به کشور وارد کرده ثبت می‌کند و نام بدی از شما در تاریخ به جای می‌ماند.

وی ادامه داد: شرکت توتال اطلاعات ایران را به سرقت برده و سپس قرارداد را ترک کرد، آقای زنگنه با قرارداد کرسنت کشور را متحمل هزینه کرد و سبب شد که قرارداد انتقال گاز ایران به هند و پاکستان به سرانجامی نرسد.

قاضی پور تصریح کرد: وزارت نفت فاز ۱۱ پارس جنوبی را معطل توتال نگه داشت و با انتصاب ژنرال‌های نفتی در شرکت‌های داخلی صنعت نفت که می‌تواند در زمان تحریم‌ها به ما کمک کنند کشور را از این ظرفیت محروم کرد.

وی افزود: فرزندان بسیاری از کارشناسان وزارت نفت در شرکت‌های چند ملیتی در خارج از کشور همانند کشور انگلیس فعالیت می‌کنند، مهم‌ترین تجهیزات نفت از انگلیس خریداری می‌شود و شرکت‌های داخلی را رد صلاحیت می‌کنند که سفر‌های خارجی این کارشناسان و فرزندان آنها موید این موضوع است.

نماینده مردم ارومیه اظهار کرد: آقای زنگنه چرا همچنان در پارس جنوبی کاتالیزها و دیگر مکانیک‌های سیل و … از شرکت‌های صهیونیستی خارجی وارد می‌شود در حالی که شرکت‌های دانش‌بنیان و جهاد دانشگاهی داخلی با ظرفیت مناسب و در زمان مناسب با قیمت رقابتی و با استاندارد MPA تولید می‌کند.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: چرا وزارت نفت در حوزه پتروشیمی به دنبال چشم آبی‌ها است؟ چرا بازار میلیارد دلاری ایران در اختیار خارجی‌ها قرار می‌گیرد و شرکت‌های ایرانی را خودتحریمی می‌کنند.


برچسب ها : , , , , ,
دسته بندی : اقتصاد کلان , اقتصادی , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه