زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۹
» بانک و بیمه » وضعیت نرخ تورم فعلی پایدار نیست/پایداری تورم تک رقمی با حمایت از بانک مرکزی
تاریخ انتشار : 2018/05/30 - 13:50
Warning: Use of undefined constant   - assumed ' ' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home1/tadbiret/public_html/wp-content/themes/1111111/sidbar/single.php on line 16
 کد خبر: 12178
 317 بازدید

وضعیت نرخ تورم فعلی پایدار نیست/پایداری تورم تک رقمی با حمایت از بانک مرکزی

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر عدم پایداری نرخ تورم، گفت: باید از بانک مرکزی حمایت های لازم صورت گیرد تا نرخ تورم ثبیت و تک نرخی بماند.

وضعیت نرخ تورم فعلی پایدار نیست/پایداری تورم تک رقمی با حمایت از بانک مرکزی

به گزارش تدبیرتازه نیوز،  تیمور رحمانی درباره وضعیت نرخ تورم در کشور، اظهار داشت: نرخ تورم ۱۰ درصدی و یا کمتر از آن دلایلی دارد اما به نظر می رسد این نرخ پتاسیل برگشت به نرخ های بالا را دارد و نشانه هایی از این افزایش قیمت از سال ها قبل وجود داشته اما تاکنون به تاخیر افتاده است.

وی ادامه داد: به نظرمن وضعیت نرخ تورم در حال برگشت به سمت نرخ های بالا است و نرخ فعلی پایدار نیست.

این کارشناس اقتصادی درباره عوامل ناپایداری نرخ تورم، گفت: فشارهایی از جمله اثرات ناشی از رشدهای بالای نقدینگی که تاکنون اثرات خود را نشان نداده و تاثیر تحریم ها بر اقتصاد کشور که هزینه های واردات و مبادلات تجاری ما را افزایش می دهد، همچنین بخشی هم فشارهای ناشی از افزایش مزد و حقوق و … باعث فشار بر نرخ تورم و تشدید این موضوع می شود.

رحمانی درباره پایدارسازی نرخ تورم، اظهار داشت: لازمه پایدارسازی نرخ تورم این بود که پیش از کاهش نرخ تورم مشکلات بانکی، و بودجه دولت حل می شد و سپس برای کاهش نرخ تورم اقدام صورت می می گرفت.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه در زمینه مشکلات نظام بانکی با توجه به اینکه بانک مرکزی به تنهایی نمی توانسته تمامی این شرایط را کنترل و مشکلات را حل کند، همچنان با چالش ها و مشکلاتی مواجه هستیم.

ضرورت حمایت نهادهای ذی ربط از بانک مرکزی

این کارشناس اقتصادی، گفت: اگر نهادهای ذی ربط از بانک مرکزی حمایت های لازم را می کردند به طور حتم شرایط بهتر از اکنون بود.

رحمانی در ادامه تاکید کرد: البته در ظاهر دولت بودجه را متعادل سازی می کند اما بر همه آشکار است که فشار بودجه دولت، زمینه ناپایدار سازی تورم را فراهم می کند.

وی ادامه داد: به نظر من تا زمانی که مشکل نظام بانکی حل و فصل نشود و بودجه دولت به انضباط کافی نرسد نمی توان به پایدارسازی تورم امیدوار بود.

لازم به ذکر است، بیست و هشتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی با محوریت اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی، روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : بانک و بیمه
ارسال دیدگاه