زندگی برای کسانی که فکر می کنند یک کمدی و برای کسانی که احساس می کنند یک تراژدی است./هوراس والپول
۱۴۰۳/۱/۳۱
» اسلایدر اصلی » مکرون خبر داد: احتمال خروج ترامپ از برجام
تاریخ انتشار : 2018/04/26 - 12:38
 کد خبر: 12013
 408 بازدید

مکرون خبر داد: احتمال خروج ترامپ از برجام

رئیس جمهور فرانسه در پایان سفر خود به آمریکا در کنفرانسی خبری از احتمال خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران خبر داد.

مکرون خبر داد: احتمال خروج ترامپ از برجام

به گزارش تدبیر تازه نیوز، امانوئل مکرون – رئيس جمهور فرانسه – در کنفرانس خبری که در دانشگاه جورج بوش واشنگتن برگزار شد، گفت ارزیابی او این است که آمریکا احتمالا از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد.

وی در این کنفرانس خبری که ساعاتی قبل از پایان سفر سه روزه او به آمریکا برگزار شد، تصریح کرد: نمی‌دانم تصميم آمريکا درباره برجام چه خواهد بود اما تحليل منطقی اظهارات ترامپ ما را به اين سمت سوق نمی‌دهد که فکر کنيم او دست به هر کاری خواهد زد تا این توافق حفظ شود.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه با بیان اینکه پاریس همچنان از توافق هسته‌ای با ايران حمايت می‌کند، اضافه کرد: بايد درباره موضوعات دیگر از جمله موشک‌های‌ بالستيک و موضع‌گيری ایران درباره سوريه، عراق و يمن با تهران گفتگو کنيم.

مکرون افزود: تلاش ما آماده‌سازی چارچوب توافقی گسترده‌تر شامل موضوعات چهارگانه با ايران است.

گفتنی است رئیس‌جمهور فرانسه در اولین کنفرانس خبری خود با ترامپ در روز سه‌شنبه مدعی شده بود به توافق جدیدی با ایران نیاز است که چهار ویژگی داشته باشد: برنامه هسته‌ای این کشور را تا سال ۲۰۲۵ محدود کند، عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را تضمین کند و برنامه موشکی این کشور و فعالیت‌های آن در منطقه را نیز محدود کند.

مکرون در ادامه سخنان خود در دانشگاه جورج بوش واشنگتن گفت: دو گزينه در مقابل رئیس‌جمهور آمريکا قرار دارد يا اينکه پيشنهاد ما را درباره توافق هسته‌ای با ايران بپذيرد و يا اينکه گزينه ديگری را پيشنهاد کند که در هر صورت من فعلا از نظر وی اطلاعی ندارم.

با این حال، وی تاکید کرد: با توجه به اظهارات ترامپ من فکر نمی‌کنم که وی علاقه‌ای به حفظ توافق هسته‌ای با ايران داشته باشد.

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان با اشاره به اينکه “خواست ما ادامه گفتگو با ايران است” گفت: ما با مقامات دولت ايران گفتگو می‌کنيم. ايران کشوری با تمدنی بزرگ و باعظمت و دارای زبان و ادبيات فاخر است و نمی‌توان اين مسئله را انکار کرد.


برچسب ها : , , , , , , ,
دسته بندی : اسلایدر اصلی , انتخاب سردبیر , بین الملل , خبر داغ , سیاسی
ارسال دیدگاه